Teen English Magazine

Wycieczka do Londynu

Siedem uczennic naszej szkoły pod opieką pani Szczepanik pojechało na wycieczkę do Londynu, organizowaną przez ZSO nr 10.
Dnia 22.04.2012 o godzinie 10:00 zebraliśmy się na ul. Zimnej Wody, podekscytowani perspektywą świetnych przeżyć. Sama podróż też była ciekawa, bo przeprawiliśmy się Eurotunelem pod kanałem La Manche. Prawie od razu, gdy wjechaliśmy do Anglii, zaczęliśmy zwiedzanie. Przespacerowaliśmy się po Greenwich, podziwiając bardziej rozwiniętą niż teraz u nas przyrodę oraz słynne obserwatorium wraz z południkiem zerowym.
Później mieliśmy wyczerpujący, ale obfity w liczne zabytki spacer po Londynie. Zobaczyliśmy Trafalgar Square, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, zegar Big Ben, Westminster's Abbey, dzielnicę finansową, Chinatown. Mogliśmy też podziwiać obrazy najwybitniejszych twórców (m. in. Leonardo da Vinci, Van Gogh, Michał Anioł)
w Brytyjskiej Galerii.
Zmęczeni, lecz szczęśliwi pojechaliśmy metrem, a potem pociągiem do dzielnicy Thorton Heath, skąd odebrały nas rodziny, u których mieliśmy na czas wycieczki zamieszkać. Pogoda dopisywała, humory też. Było pięknie i wiosennie.
Kolejnego dnia zobaczyliśmy pomnik Sherlock'a Holmes'a na Baker Street, po czym poszliśmy do Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds – bardzo nam się tam podobało. Następnie podziwialiśmy niesamowite eksponaty, na przykład szkielety dinozaurów w Muzeum Historii Naturalnej, skąd pojechaliśmy metrem do British Museum, gdzie obejrzeliśmy eksponaty światowego dziedzictwa kultury starożytnej.
W ciągu następnych dwóch dni udaliśmy się na wycieczki poza Londyn. Pojechaliśmy do Brighton, gdzie godne uwagi były mola: spalone oraz nowe i rezydencja króla Jerzego IV – pałac ładny, bogato zdobiony, lecz uważany za szczyt bezguścia. W Brighton pani przewodniczka dała uczestnikom dużo czasu na zakup pamiątek.
Udaliśmy się też do Windsoru – weekendowej rezydencji monarchii. Mieliśmy szczęście, bo kiedy zwiedzaliśmy komnaty, królowa też akurat przebywała w zamku. Niestety jej nie widzieliśmy, ale i tak cieszyliśmy się z poniedziałkowej wycieczki. Pojechaliśmy wtedy też do Kingston, gdzie znów mieliśmy dłuższy czas dla siebie.
Ostatniego dnia zwiedziliśmy zrekonstruowany teatr szekspirowski –

The Globe – po którym w bardzo nastrojowy sposób oprowadził nas angielski przewodnik. Przeszliśmy potem Kładką Milenijną nad Tamizą (w oddali widać było Tower Bridge oraz London Bridge) i dotarliśmy do katedry Św. Pawła, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie grupowe. Mieliśmy też czas wolny na Oxford Street, skąd około godziny 14:00 wyjechaliśmy autokarem i zaczęła się podróż powrotna. Już zdążyliśmy zatęsknić za Anglią, a szczególnie Londynem.
Do Gliwic wróciliśmy następnego dnia po komfortowym przejeździe. Wycieczka była dla nas niezapomnianym   przeżyciem. Będziemy ją bardzo dobrze wspominać.
Może nawet planować kolejną... ?